De installatie van de VOO-diensten? Da's kinderspel!

Ik ben al aangesloten op het VOO-netwerk en wil me abonneren op een of meerdere VOO-diensten

Of u nu al klant bent of niet, uw woning is aangesloten op ons netwerk, wat hoe dan ook goed nieuws is! Hieronder vindt u de stappen die nodig zijn om gebruik te maken van onze diensten.

Uw abonnementsaanvraag registreren

U kunt een abonnement aanvragen:
- via internet
- in een VOO-winkel
- in een erkend VOO-verkooppunt
- telefonisch via ons contactcentrum op het nummer 0800/800 25,

Afhankelijk van de diensten waarover u al beschikt, is het mogelijk dat de activering voor internet of telefonie vanop afstand kan gebeuren, zonder tussenkomst van een technicus. Als dat zo is, dan zullen wij u dit meedelen bij de registratie van uw abonnementsaanvraag via een van de bovenstaande kanalen.

De installatieafspraak vastleggen

Voor een abonnement op internet, telefonie of interactieve digitale televisie via een VOOcorder, is de interventie van een van onze technici nodig.

De technicus komt bij u langs op de datum en tijdens de periode die u hebt afgesproken met een commerciële medewerker van onze klantendienst. Deze datum en periode worden u bevestigd per sms. Er zijn twee types installatie mogelijk:

1) Standaard - € 60 (zonder promotie)
Van maandag tot vrijdag, ofwel tussen 8 en 13 uur, ofwel 's namiddags tussen 13 en 17 uur
Volgens de beschikbaarheid van de VOO-installateurs

2) Avond- en weekendinstallatie - € 60 + vast bedrag (zonder promotie)
Van maandag tot vrijdag tussen 17 en 20 uur: € 60 + vast bedrag van € 25
Zaterdag tussen 9 en 13 uur en tussen 13 en 17 uur: € 60 + vast bedrag van € 50

De dag van de afspraak zult u per sms naar uw gsm of via een automatisch bericht op uw vast telefoonnummer op de hoogte worden gebracht van de komst van de installateur.

De Installatie

Wat VOO voor u doet:

  • Een technicus sturen naar de plaats van de installatie van uw producten en diensten.
    De dag van de afspraak zult u per sms of via een automatisch bericht op uw vast telefoonnummer op de hoogte worden gebracht van de komst van de installateur.
  • De indienststelling van het/de gewenste VOO-product(en)
  • De controle van de teledistributiecontactdoos (-dozen) voor de voeding van de VOOcorder en/of de modem. De vervanging van defecte of niet-conforme contactdozen gebeurt gratis.
  • De gratis plaatsing van een versterker (NIU) indien de technische configuratie van uw woning het vereist, of, desgevallend, de gratis plaatsing van een diverter (-4,-4) binnen uw woning. Als u reeds over een versterker (NIU) beschikt met één DATA-uitgang en uw producten en diensten twee DATA-uitgangen vergen, zal de technicus uw huidige versterker gratis vervangen door een versterker met twee DATA-uitgangen.
Uitsluitend voor interactieve televisie
  • De controle van de teledistributiekabel binnen in uw woning. De vervanging van een defecte of niet-conforme kabel is gratis voor een kabel van max. 15 meter per VOOcorder (of 2 m per modem) tussen het leveringspunt en de aansluiting van de VOOcorder. De kabel zal aan de muur bevestigd worden. Bij een kabel langer dan 15 m per VOOcorder (of 2 m per modem) zal deze kabel gefactureerd worden per meter (plaatsing en levering) tegen het geldende tarief. Er zal u eerst een prijsopgave ter ondertekening worden voorgelegd.
  • De ingebruikname van de VOOcorder (via een scart- of HDMI-aansluiting).
  • Een korte demonstratie van de basisfuncties van de VOOcorder (± 10 minuten).
Uitsluitend voor internet
  • Het testen van de internetverbinding op de pc van de technicus.
Uitsluitend voor telefonie
  • De aansluiting van uw VOO-telefoonlijn op de telefooncontactdozen van uw historische operator, indien de technische configuratie van uw woning dit toelaat. Eventuele technische wijzigingen die vereist zijn, zullen gefactureerd worden volgens de geldende tarieven.
  • De aansluiting van uw VOO-telefoonlijn op uw bestaande alarmsysteem, indien de technische configuratie van uw woning dit toelaat. Eventuele technische wijzigingen die vereist zijn, zullen gefactureerd worden volgens de geldende tarieven.
  • Het testen van de telefoonverbinding.


Wat VOO voor u kan doen:

  • Als uw installatie een technische wijziging vergt (toevoeging van tv-contactdozen, plaatsing van coaxiale kabel, wijziging van het leveringspunt, plaatsing van een versterker …), zal de technicus u een prijsopgave overhandigen. Na de ondertekening van de prijsopgave door een bevoegd persoon zullen de werkzaamheden onmiddellijk worden uitgevoerd, indien ze beperkt zijn in omvang; anders wordt er een nieuwe afspraak gemaakt voor de uitvoering.
  • Deze prestaties zullen gefactureerd worden conform degeldende tarieven. Deze tarieven houden geen rekening met eventuele promoties of kortingen.

Wat VOO niet doet:

  • De elektrische aansluiting voor de voeding van de versterker, modem, enz.
  • De installatie van dvd-spelers, home cinema-systemen, videorecorders, dvd-branders, multimediaspelers, enz.
  • De installatie van andere modems dan de beschikbare modellen bij VOO, van een router, van een pc-netwerk of printer.
  • Het testen van de internetverbinding op de pc van de technicus.
  • Inslijpen van kabels in de muren