De installatie van de VOO-diensten? Da's kinderspel!

Uw woning is nog niet aangesloten op het teledistributienet van VOO

Er is geen coaxiale kabel die uw woning met het netwerk op de openbare weg verbindt (aansluitklem, paal, gevel), en er is geen leveringspunt in uw woning.

Het is dus wellicht noodzakelijk dat VOO aanpassingswerken uitvoert op zijn netwerk en/of op uw privédomein.

Aanvraag tot aansluiting op het VOO-net indienen

Of u nu een nieuwe woning bouwt, grondige renovatiewerken uitvoert, of in een bestaande woningwoont, u moet hoe dan ook een aansluitingsaanvraag indienen via het nummer 0800 800 25. Ons studiebureau zal uw aanvraag analyseren, (indien nodig) een werfbezoek of een bezoek aan uw woning organiseren, en een studie uitvoeren van de aansluiting zelf. U kunt dus rekenen op advies dat afgestemd is op uw persoonlijke situatie!

In het geval van nieuwbouw of grondige renovatiewerken kunnen we niet genoeg beklemtonen dat een vroegtijdige aanvraag het mogelijk maakt de werkzaamheden optimaal in te plannen (o.a. toegankelijkheid, plaveiwerken, enz.) en ook een esthetische afwerking van uw aansluiting te garanderen.

Indien mogelijk raden we u ook aan om uw VOO-diensten (digitale tv, VOOcorder, telefonie, internet) op hetzelfde moment aan te vragen als uw aansluitingsaanvraag: in de meeste gevallen zal de aansluiting en de installatie van de producten dan slechts één technische interventie (maximaal 2) vereisen. Dat is sneller en makkelijker voor iedereen. (maximum 2).

  • Een technicus sturen naar de plaats van de aansluiting.
  • De aansluiting van uw woning op het netwerk op de openbare weg, de plaatsing van het leveringspunt en de uitvoering van de aansluitingsstukken.
  • De controle van de teledistributiekabel binnen uw woning ter hoogte van het leveringspunt.
  • De aansluiting/ingebruikname van de gewenste diensten
  • De controle van de beeldkwaliteit op de contactdozen (bij nieuwbouw, indien zij vooraf werden geïnstalleerd).
  • De plaatsing van de aansluitingskabel (via de lucht, ondergronds) tussen het openbaar domein en het leveringspunt.
  • Als uw installatie een technische wijziging vergt (toevoeging van tv-contactdozen, plaatsing van coaxiale kabel, wijziging van het leveringspunt, plaatsing van een versterker …), zal de technicus u een prijsopgave overhandigen. Na de ondertekening van de prijsopgave door een bevoegd persoon zullen de werkzaamheden onmiddellijk worden uitgevoerd indien ze beperkt zijn in omvang; anders wordt er een nieuwe afspraak gemaakt voor de uitvoering.
  • Deze prestaties zullen gefactureerd worden conform de geldende tarieven. Deze tarieven houden geen rekening met eventuele promoties of kortingen.
  • De aansluiting/ingebruikname van analoge televisie.
  • De plaatsing van de wachtbuis/kabelgoot (ondergrondse aansluiting) op privédomein.
  • De elektrische aansluiting/stroomvoorziening voor de versterker.
  • Bij ondergrondse aansluitingen, de sleuf graven op privédomein.
  • Inslijpen van kabels in de muren

Uitvoering aansluitingswerken en installatie van de diensten

VOO zorgt voor de verbinding van uw woning met het teledistributienet en de aansluiting van de analoge teledistributie.

Een technicus komt bij u langs op de datum en tijdens de periode die u hebt afgesproken met een commerciële medewerker van onze klantendienst. Deze datum en periode worden u bevestigd per sms. De technicus komt ofwel in de voormiddag tussen 8.00 en 12.00 uur, ofwel in de namiddag tussen 13.00 en 18.00 uur.
Indien dit nodig of aangewezen blijkt, zal onze technicus telkens vóór het uitvoeren van aansluitingswerken een prijsopgave opstellen op basis van de geldende tarieven. Het is pas na de formele aanvaarding (lees: ondertekening) van die offerte, dat de technicus zal overgaan tot de eigenlijke aansluitings- en installatiewerken.