Scroll
Werken op jouw mobiele netwerk

Werken op jouw mobiele netwerk

Voo

Nous optimisons votre réseau !

In 2024 starten we met een programma voor de modernisering van ons mobiele netwerk om zo je 4G-ervaring te verbeteren en het terrein voor te bereiden op de nieuwste 5G-technologie.

Concreet zullen we onze antennes vervangen door exemplaren die beter presteren en milieuvriendelijker zijn. Om onze ecologische voetafdruk te verkleinen, zullen we de ontmantelde antennes deels recycleren. Zo stomen we ons netwerk klaar om aan je toenemende behoeften te voldoen, met respect voor het milieu. Bereid je voor op connectiviteit van de bovenste plank!

Waar en wanneer vinden deze werken plaats?

Opdat je tijdens de werken niet zonder netwerk zou vallen, zullen we de uitrol gefaseerd uitvoeren. Iedere gemeente hebben we in verschillende zones opgesplitst. Om hun veiligheid te waarborgen, werken onze teams uitsluitend overdag, vooral op masten tot 35 m hoog. Tijdens de werken wordt je mobiele communicatie (oproepen, sms’jes, data) automatisch omgeleid naar antennes in de buurt om de overgang zo vlot mogelijk te laten verlopen – al is de kans op netwerkstoringen nooit helemaal uitgesloten.

Op de kaart hieronder zie je waar we zullen werken om ons mobiele netwerk te vernieuwen, ter voorbereiding op de komst van 5G.

Werken gepland
Geen werken gepland

Merk op dat deze planning onderhevig kan zijn aan wijzigingen waar wij geen vat op hebben. Onze excuses bij voorbaat.

Wat zal de impact zijn voor mij, als gebruiker?

Tijdens de werkzaamheden (waarvoor we niet meer dan 5 dagen rekenen) kunnen je mobiele diensten (bellen, data en sms) tijdelijk niet beschikbaar zijn. Belangrijk is dat je weet dat je vaste lijn en je wifi wel gewoon blijven werken.
Enkele dagen op voorhand sturen we je een e-mail en sms dat we werken zullen uitvoeren op de antenne(s) in de buurt van de plaats waar je woont of werkt. We bieden je alvast onze verontschuldigingen aan voor alle eventuele hinder die hieruit kan voortvloeien. Onze teams doen hun uiterste best om de werken zo vlot mogelijk te doen verlopen.

Hoe blijf je verbonden tijdens de werken?

We raden je aan om in de mate van het mogelijke wifi te gebruiken. Via wifi kan je berichten verzenden en bellen via IM-applicaties zoals WhatsApp of Messenger.

Wat als ik de hulpdiensten nodig heb tijdens de werken?

Als je tijdens de werken dringende hulp nodig hebt, raden we je aan naar 112 te bellen, en dus niet naar 100 of 101. Je kan de hulpdiensten bellen met je gsm maar ook via de vaste lijn, als je er een hebt. De vaste lijn blijft namelijk gewoon werken, ook tijdens de werkzaamheden.