Indicatoren Eenheid Waarde H1 2023
Naleven van de afgesproken datum voor de installatie van televisie % bestellingen 96,02
Naleven van de afgesproken datum voor de installatie van kabelinternet % bestellingen 95,10
Naleven van de afgesproken datum voor de installatie van vaste telefonie % bestellingen 95,52
Klachten over de aanvankelijke werking van de tv-verbinding % bestellingen 1,09
Klachten over de aanvankelijke werking van het kabelinternet % bestellingen 1,03
Klachten over de aanvankelijke werking van de vaste telefonie % bestellingen 0,48
Uitval- en storingsniveau % lijnen 3,74
Verhelpingstermijn voor de defecten en storingen in 80% van de gevallen Uur 58
Verhelpingstermijn voor de defecten en storingen in 95% van de gevallen Uur 88
Gemiddelde responstijd van de helpdesk Seconden 57,8
Percentage van de oproepen dat door de helpdesk binnen 2 minuten wordt beantwoord % d’appels 82
Problemen na één contactmoment opgelost % oproepen 86
Klachten over facturen % facturen 0,51
Dekkingspercentage van de mobiele 3G-netwerken % van het grondgebied 97,87
Dekkingspercentage van de mobiele 4G-netwerken % van het grondgebied 95,75
Dekkingspercentage van de mobiele 3G-netwerken % van de bevolking 99,93
Dekkingspercentage van de mobiele 4G-netwerken % van de bevolking 99,82
Onderbrekingspercentage van de mobiele 3G-oproepen % oproepen Heel goed (<1%)
Blokkeringspercentage van de mobiele 3G-oproepen % oproepen Heel goed (<1%)
Onderbrekingspercentage van de mobiele 4G-oproepen % oproepen Heel goed (<1%)
Blokkeringspercentage van de mobiele 4G-oproepen % oproepen Heel goed (<1%)

Mobiele telefonie

Informatie over de kwaliteit van de door VOO verstrekte diensten

Volgens artikel 113 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie moeten de operatoren op hun website actuele informatie publiceren over de kwaliteit van de diensten.

De twee volgende indicatoren van de kwaliteit van het netwerk worden gemeten:

  • Het blokkeringscijfer: het percentage belpogingen dat mislukt wegens aan het netwerk van de operator inherente redenen.
  • Het afbrekingscijfer van de gesprekken : het percentage gesprekken dat tijdens de verbinding wordt afgebroken.